Рабочая группа «Образование и расширение общественного участия молодежи» Youth and Education working group



Скачать 116,55 Kb.
Дата17.10.2016
Размер116,55 Kb.
Рабочая группа «Образование и расширение

общественного участия молодежи»

Youth and Education working group





Эми Дрисколл


Д-р Эми Дрисколл является научным консультантом Фонда Карнеги по развитию преподавания и старшим научным сотрудником Портлендского государственного университета. В 2005 г. д-р Дрисколл координировала разработку Классификации общественного участия для Фонда Карнеги по развитию преподавания. Д-р Дрисколл ранее являлась Директором отдела преподавания, обучения и оценки Калифорнийского университета в Монтерей Бей. Эми Дрисколл работала Директором отдела университетских партнерств Портлендского университета, в рамках которого инициировала проект по обучению представителей местного сообщества.

Д-р Дрисколл принимает активное участие в конференциях, организуемых Ассоциацией американских колледжей и университетов, Национальным институтом оценки, организацией «Campus Compact». Консультировала более 60 орагнизаций по вопросам институционализации общественного участия. Она также являлась со-директором организации «East/West Clearinghouse and National Review Board for the Scholarship of Engagement».

Ее опубликованные авторские работы включают «Making Outreach Visible: A Guidebook to Documenting Professional Service» (Driscoll & Lynton, 1999), «Assessing Service Learning» (Driscoll, Gelmon, Holland, & Spring, 2001), «Taking Ownership of Accreditation: Processes That Promote Institutional Improvement and Faculty Engagement» (Driscoll & Cordero de Noriega, 2006), «From Outcomes-based Assessment to Learner-centered Education» (Driscoll & Wood, 2007), “Tracing the Scholarship of Engagement through My Professional Memoirs” в «Faculty Priorities Reconsidered», 2005 (Jossey-Bass) и др.


Amy Driscoll

Dr. Amy Driscoll is Consulting Scholar with the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching and Senior Scholar at Portland State University. In 2005, Dr. Driscoll coordinated development of the Carnegie classification for Community Engagement, and in 2006 and 2008, she coordinated the Carnegie classification of 197 universities/colleges as community engaged institutions. At Portland State University, she is collaborating with administrators and faculty on a Partnership Initiative. Dr. Driscoll was former Director of Teaching, Learning, and Assessment at California State University Monterey Bay. Previously, Amy Driscoll was the Director of Community/University Partnerships at Portland State University, where she initiated community-based learning and community Capstones.

Dr. Driscoll has presented widely at conferences of the Association of American Colleges and Universities, the National Assessment Institute, Campus Compact, local/state meetings and has mentored more than 60 institutions in institutionalization of community engagement. She has served as the Co-Director of the East/West Clearinghouse and National Review Board for the Scholarship of Engagement.



Her publications include Making Outreach Visible: A Guidebook to Documenting Professional Service (Driscoll & Lynton, 1999), Assessing Service Learning (Driscoll, Gelmon, Holland, & Spring, 2001), Taking Ownership of Accreditation: Processes That Promote Institutional Improvement and Faculty Engagement (Driscoll & Cordero de Noriega, 2006), and From Outcomes-based Assessment to Learner-centered Education (Driscoll & Wood, 2007), “Tracing the Scholarship of Engagement through My Professional Memoirs” in Faculty Priorities Reconsidered ,2005 (Jossey-Bass), and “Roles and Responsibilities of Academic Administrators: Supporting the Scholarship of Civic Engagement” with L. Sandmann, in Public Work and the Academy, 2005 (Anker Publications).








Марк Стивен Джонсон


Д-р Марк Стивен Джонсон – адъюнкт-профессор и преподаватель истории и образования в Колорадском колледже. В августе 2009 г. он переходит на работу в Университет штата Висконсин в г. Мэдисон, где в качестве адъюнкт-профессора будет заниматься проблемами образовательной политики. Имеет степень бакалавра в Университете штата Висконсин в г. Мэдисон, а степени магистра и доктора философии – в Колумбийском университете и Гарримановском институте. В своей исследовательской и преподавательской деятельности особое внимание уделяет истории образования, сравнительному и международному образованию, всемирному высшему образованию. Он занимался политическим анализом и оценкой программ для Национального фонда демократии, Государственного департамента США, Фонда Форда в России, Корпорации Карнеги, Фонда гражданских исследований и развития, Фонда Евразия и др. Его недавние публикации включают «Научные исследования и сотрудничество: Итоги программы поддержки высшего образования в республиках бывшего СССР, реализованной Нью-Йоркской Корпорацией Карнеги в 1998 г. – 2008 г.» и «Историческое наследие советской системы высшего образования и трансформация систем высшего образования в России и Евразии» в сборнике «Глобальная трансформация высшего образования» под редакцией Алекса Уайзмана и Дэвида Бейкера.


Mark Steven Johnson

Mark Steven Johnson is currently a visiting associate professor of history and education at Colorado College, and will be moving to a new position as assistant professor of educational policy studies at the University of Wisconsin-Madison in August 2009. He received his BA from the University of Wisconsin-Madison and his MA and PhD degrees from Columbia University and the Harriman Institute, and his research and teaching interests focus on the history of education, comparative and international education, and global higher education. He has also conducted policy analyses and program evaluations for organizations including the National Endowment for Democracy, the U.S. Department of State, the Ford Foundation in Russia, the American Council of Learned Societies, the Carnegie Corporation of New York, the National Bureau of Asian Research, the Civilian Research and Development Foundation, and the Eurasia Foundation. Recent relevant publications include "Research, Scholarship and Collaboration: Legacies of the Carnegie Corporation of New York's Higher Education in the Former Soviet Union Initiative, 1998-2008," Carnegie Results (Spring 2009); and "Historical Legacies of Soviet Higher Education and the Transformation of Higher Education Systems in Russia and Eurasia," in Alex W. Wiseman and David P. Baker (eds.), The Worldwide Transformation of Higher Education (Oxford: Emerald Publishing Group, 2008), pp. 159-176.






Мишель Эйша Купер, доктор философии


Д-р Мишель Эйша Купер является Президентом Института политики высшего образования. В качестве руководителя д-р Купер контролирует реализацию многочисленных исследовательских и инновационных проектов в таких областях как доступ, ответственность, разнообразие, финансирование и глобальное влияние в сфере высшего образования. Купер и ее сотрудники генерируют новые идеи и разрабатывают инновационные подходы для того, чтобы помочь представителям малоимущих групп населения, меньшинствам получить доступ к высшему образованию.

До недавнего времени Купер являлась заместителем директора Консультативного комитета по вопросам финансовой помощи студентам в Департаменте образования США. В этом качестве она взаимодействовала с политиками, контролировала всю деятельность, связанную с политическими исследованиями, и руководила текущей деятельностью Комитета. До своей работы в Консультативном комитете Купер занимала различные руководящие должности в Ассоциации американских колледжей и университетов, Совете независимых колледжей и в Кингс Колледже. В 2002 г. она была удостоена награды «Excellence in the Academy New Scholar Award», присуждаемой Национальной ассоциацией образовательных учреждений.

Купер получила степень бакалавра в Чарльстон Колледже, степень магистра образования – в Корнельском университете, и степень доктора философии – в Мэрилендском университете в г. Колледж Парк.

Будучи экспертом в различных аспектах образования, Купер хорошо разбирается в вопросах доступа к высшему образованию национального и международного уровня. В своей работе она уделяет особое внимание проблеме обеспечения образовательных возможностей и равного доступа к высшему образованию для мало представленных групп населения.




Michelle Asha Cooper, Ph.D.

Michelle Asha Cooper, Ph.D., is president of the Institute for Higher Education Policy (IHEP). While leading one of the world’s premier research and policy centers, she oversees the organization’s expansive research portfolio and innovative programmatic activities focusing on access and success, accountability, diversity, finance, and global impact. Cooper works with IHEP staff, some of the most respected professionals in the public policy and research fields, to develop new ideas and approaches to help low-income, minority, and other historically underrepresented populations gain access to and achieve success in postsecondary education.

In September 2008, Cooper became the second IHEP president following an extensive six-month nationwide search. She is an emerging and respected education leader who believes ensuring equal educational opportunities, particularly for historically underrepresented groups, is a moral and social imperative. With a career dedicated to and rooted in the postsecondary community, Cooper is committed to identifying new solutions for our nation’s most pressing educational concerns.

Through her role at IHEP, Cooper plans to leverage IHEP’s existing work—including the Alliance for Equity in Education, National Articulation and Transfer Network, Global Policy Fellows Program, and Global Center on Private Financing of Higher Education—to probe additional research questions and identify strategies for persistent problems to college access and success around the world. She is also intent on using these successful initiatives as a springboard to better inform the policymaking process on key educational issues, such as academic preparation and college readiness, college costs and financial aid, accountability, state and institutional financing, and capacity.

Most recently, Cooper served as the deputy director for the Advisory Committee on Student Financial Assistance (Advisory Committee) at the U.S. Department of Education. The Advisory Committee is an independent, nonpartisan committee created by Congress to provide advice and counsel to Congress and the Secretary of Education on higher education and student aid policy. In this position, she interacted with policymakers, oversaw all policy research activities, and managed day-to-day operations.

Before joining the Advisory Committee, Cooper held various leadership positions at the Association of American Colleges and Universities, Council for Independent Colleges, and King’s College. She is also the 2002 recipient of the National Education Association’s Excellence in the Academy New Scholar Award.

A native of Charleston, S.C., Cooper received her B.A. from the College of Charleston, a M.P.S. from Cornell University, and a Ph.D. from the University of Maryland, College Park.



An expert on various higher education issues, Cooper is well versed in domestic and international issues related to higher education opportunity and access, with special focus on underserved populations, including: access and success, college readiness and preparation, diversity, federal and state higher education trends and policies, higher education financing options, and tuition and financial aid.








Тед Гербер


Тед Гербер является профессором социологии и Директором Центра исследований России, Восточной Европы и Центральной Азии в Университете штата Висконсин в г. Мэдисон. Он получил степень бакалавра в сравнительной литературе и социальных науках в Мичиганском университете в 1987 г. и степень доктора философии в социологии в Калифорнийском университете в Беркли в 1995 г. До прихода в Университет штата Висконсин в г. Мэдисон он преподавал в Орегонском и Аризонском университетах. Д-р Гербер изучает проблемы социально-экономического расслоения, образования, и трудовых рынков, демографические процессы, общественное мнение, институциональные изменения, проблемы, связанные с эпидемией ВИЧ/СПИДа, а также проблемы развития науки в России и Украине. Он выступил автором и соавтором 39 статей, опубликованных, в частности, в «American Sociological Review», «American Journal of Sociology», «Social Forces», «Foreign Affairs», «International Security», «Social Science Research», «Sociology of Education», «Contexts», «International Migration Review», «Law and Society Review». Его исследования были поддержаны Национальным научным фондом, Национальной академией образования и Национальным советом по восточно-европейским и евразийским исследованиям. Д-р Гербер консультировал Центр стратегических и международных исследований и Национальные лаборатории Лоренса Ливермора по вопросам реализации ряда проектов, связанных с Россией. С 1998 г. он разработал, полностью или частично, 17 крупномасштабных социологических исследований в России и Украине.


Ted Gerber

Ted Gerber is Professor of Sociology and Director of the Center for Russia, East Europe, and Central Asia at the University of Wisconsin-Madison. He obtained a BA (with High Honors) in Comparative Literature and Social Science at the University of Michigan in 1987 and a Ph.D. in Sociology at UC Berkeley in 1995. Prior to coming to UW-Madison, he taught at the University of Oregon and the University of Arizona. His research examines socio-economic stratification, education, labor markets, demographic processes, public opinion, institutional change, HIV/AIDS, and science in contemporary Russia and Ukraine. He has authored or co-authored 39 published articles, which have appeared in the American Sociological Review, American Journal of Sociology, Social Forces, Foreign Affairs, International Security, Social Science Research, Sociology of Education, Contexts, International Migration Review, Law and Society Review, other sociology and area studies journals, and several edited volumes. He has also written a number of op-eds, book reviews, and policy briefs on assorted topics. He has received funding for his research from the National Science Foundation, the National Academy of Education, and the National Council for East European and Eurasia Research. Gerber has served as a consultant on Russia-related projects for the Center for Strategic and International Studies and Lawrence Livermore National Laboratories. He has developed (in whole or in part) seventeen large-sample surveys in Russia and Ukraine since 1998, and has also conducted numerous focus groups and in-depth interviews.





Соколов Александр Валентинович


Член Общественной палаты РФ (избран от межрегиональных и региональных общественных объединений), член Комиссии по вопросам развития гражданского общества, член Межкомиссионной рабочей группы по международной деятельности Общественной палаты РФ.

С 1992 по 1997 год работал в комитете по делам молодежи администрации Костромской области, одновременно являясь председателем Совета молодежных и детских объединений, заместителем председателя Костромского областного комитета Российского Союза Молодёжи. С 1997 года является Секретарем ЦК общероссийской общественной организации «Российский Союз молодежи». С 1998 по 2003 г.г. председатель Ассоциации студентов и студенческих объединений. С 2003 года член Правительственной комиссии по молодежной политике. В 2004 году избран Председателем комиссии по вопросам развития молодежного и детского движения Общественной молодежной палаты при ГД СФ РФ.


sokolov@youthrussia.ru


Aleksandr V. Sokolov


Mr. Sokolov is a member of the Public Chamber of the Russian Federation (chosen from inter-regional and regional organizations), a member of the Committee on the Development of Civil Society, and a member of the Inter-commission Working Group on International Activities of the Public Chamber of the Russian Federation.

From 1992 to 1997 he worked for the Committee for Youth Affairs in the Kostroma Oblast administration, at the same time serving as the chairman of the Council of Youth and Children’s Organizations and the Deputy Chair of the Kostroma Oblast Committee of the Russian Youth Union. Since 1997 he has been the Secretary of the Central Committee of the organization, “Russian Youth Union.” From 1998 to 2003 he was the chair of the Association of Students and Student Organizations. Since 2003 he has been a member of the Government Commission on Youth Politics. In 2004 he was selected as the Chair of the Committee on the Development of Youth and Children’s Movements of the Public Youth Chamber of the Federation Council of the Russian Federation.







Шерер Екатерина Антоновна

Президент Межрегиональной общественной организации "Ассоциация юных лидеров"

АЮЛ – общественная неполитическая некоммерческая организация.

Миссия Ассоциации юных лидеров:



  • Формирование современного общественного сознания, основывающегося на высоких нравственных началах, культурных традициях, принципах демократии и патриотизма;

  • Объединение молодежи и повышение ее роли в обществе;

  • Создание атмосферы для духовного роста личности и осознания своего места в жизни.


sherer.ekaterina@gmail.com


Ekaterina A. Sherer


President of the Inter-regional civic organization, “Association of Young Leaders”.
The Association of Young Leaders is a public, non-political, non-commercial organization. The mission of the AYL is:

  • Formation of a modern social consciousness, founded on high moral beginnings, cultural traditions, and principles of democracy and patriotism;

  • Unification of youth and elevating their role in society;

  • Creation of an atmosphere for spiritual growth of the individual and recognition of one’s place in life.







Светенко Татьяна Владимировна

Доктор педагогических наук, профессор кафедры педагогики ПГПИ им. Кирова. Научный руководитель, автором образовательной программы, основатель и директор МОУ "Псковская лингвистическая гимназия".

С 1996 года - руководитель Центра «Непрерывное образование», созданного на базе школы и обеспечивающего методическое сопровождение инновационных образовательных учреждений города, а с 2000 года - Центра «Открытое образование», решающего вопросы экспериментальной и инновационной деятельности образовательных учреждений и научно-методического обеспечения этих процессов.

В январе 2002 года избрана Председателем Правления «Межрегиональной Ассоциации Центров образовательных технологий России», объединяющей 10 регионов России.

В августе 2003 года присвоено звание "Заслуженный учитель России".


svetenko@ellink.ru

bischool@yandex.ru


Tatyana V. Svetenko


Dr. Svetenko is a Doctor of Pedagogical Sciences, a professor in the pedagogy department of the Pskov State Pedagogical Institute. She is an academic leader, the author of an educational program, and founder and director of the Pskov Linguistic Gymnasium. Since 1996 she has been the director of the Continuing Education Center, which was founded as part of a school and designed to ensure the methodological support of innovative educational institutions in the city. Since 2000 she has been the leader of the Open Education Center, which resolves questions of experimental and innovative activities of educational institutions and academic and methodical protection of these processes. In January 2002 she was selected as the Chair of the Board of the Interregional Association of Centers of Educational Technology, an organization that unites 10 regions of Russia. In 2003 she was awarded the title of “Distinguished Teacher of Russia.”





Новикова Татьяна Геннадьевна


Доктор педагогики, заведующая кафедрой развития образовательных систем Академии повышения квалификации и профессиональной переподготовки работников образования (АПК и ПРО).

АПК и ПРО - ведущее учреждение страны в сфере повышения квалификации и профессиональной переподготовки кадров для системы образования. АПК и ПРО реализует крупнейшие образовательные проекты, проводит конференции, выставки, семинары, содействую открытости и сетевому взаимодействию и международному сотрудничеству в профессиональном сообществе.

Новикова Т.Г. - член экспертных советов федерального целевого проекта модернизации региональных систем образования, национального проекта «Образование». Имеет свыше 150 публикаций по инновационной деятельности в образовании, автор концепций федеральных проектов «Разработка и апробация персонифицированной модели повышения квалификации педагогических кадров на основе инновационных образовательных ресурсов», «Разработка и формирование федерально-региональной мобильной сети повышения квалификации управленческих кадров системы образования» и др,

Эксперт в сфере инновационного развития образования и социального проектирования.


tgnov@mail.ru


Tatiana G. Novikova


Dосtor of Pedagogy, Head of the Educational Systems’ Department at the Educators’ In-Service Training and Retraining Academy that is the leading Russian educational institution in the area of Educators’ In-Service Training and Retraining and which implements the large-scale innovative educational projects, arranges conferences, exhibitions and seminars, supports openness, network and international cooperation of professionals in education.

She is the member of the Expert Councils of the Federal Project of Regional Educational Systems’ Modernization and National Project “Education”.

Having more than 150 publications on innovative educational development Mrs. Novikova is the author of such Federal Projects’ concepts as “The development of personalized model of teachers’ in-service training based on the innovative educational resources” , “Development of federal-regional mobile network of educators’ in-service training” and others, as well as she is the author of popular education manuals and guidebooks such as “World culture, human rights, tolerance and peacefulness”, for example.

Mrs. Novikova is one of the distinguished Russian experts in the area of educational innovative development and social projecting.







Гаврилов Юрий Иванович

Занимался организацией социологических исследований в молодежной сфере, разработкой и реализацией общероссийских и международных проектов НКО в частности проекта создания системы общественной экспертизы в сфере молодежной политики, представлял интересы Нацсовета России во взаимодействии с РСПП в части создания системы взаимодействия молодежных объединений и крупного бизнеса.


С 2004 года активно работаю над интернет проектами в сфере культуры. Один из авторов и руководителей проекта «Культу.Ру!», с 2005 года осуществляющего регулярные трансляции театральных спектаклей в интернете и проводящего уникальный в мировой практике интернет-фестиваль «Театральная паутина», имеющий свою аудиторию в 72 странах мира. В этом году пройдет VI-й фестиваль, посвященный 200-летию Н.В.Гоголя. С 2008 г Председатель Совета некоммерческого партнерства «Культу.Ру!».

C апреля 2009 член Рабочей и редакционной групп по подготовке Госсовета РФ по молодежной политике.В 2002-2006 годах участвовал в работе над концептуальными документами в сфере молодежной политики в рамках Рабочей и Редакционной групп Госсовета РФ по молодежной политике, затем рабочей группы Минобрнауки РФ, в 2006 году Межкомиссионной рабочей группы Общественной Палаты РФ по вопросам развития молодежного движения. Готовил итоговые материалы по вопросам молодежной политики первого Гражданского форума.


ygavrilov@irsot.ru


Yuri I. Gavrilov

Mr. Gavrilov has coordinated sociological research on youth issues, research and realization of Russian and international NGO projects, including a project on creating a communal system of expertise on youth political issues, represented the National Council of Russia in cooperation with the Russian Union of Industrialists and Entrepreneurs in the creation of a system of cooperation between youth organizations and big business. Since 2004 he has actively worked on internet projects in the cultural sphere. He is one of the authors and leaders of the project, “Kultu.ru!,” which since 2005 has broadcasted theatrical productions on the internet and led a unique internet-festival, “Theater Web,” which has an audience in 72 countries. This year will be the sixth festival, which will be dedicated to the 200th anniversary of Nikolai Gogol. Since 2008 Mr. Gavrilov has been the chairman of the Council of Non-commercial Partnerships of “Kultu.ru!.”


From 2002-2006, he took part in work on conceptual documents on youth political issues, within the working and editorial group of the State Council of the Russian Federation on Youth Political Issues, as well as the working group of the Ministry of Education and Science. In 2006 he took part in the Inter-commission working group of the Public Chamber of the Russian Federation on the development of youth movements. He also prepared materials on youth political issues for the first Civil Forum. Since April 2009, he has been a member of the working and editorial group for the preparation of the State Council of the Russian Federation on Youth Political Issues.





Ирина Васильевна Буроякова


С 2000 г. директор высшей категории муниципального общеобразовательного учреждения «Средняя общеобразовательная школа № 4» г. Черногорска (Республика Хакасия). И.В. Буроякова выполняет большую общественную работу, входит в состав экспертных советов, принимает деятельное участие в работе НКО, является автором учебных курсов по социальному проектированию, организации внебюджетной деятельности в образовательном учреждении, социальному партнерству, добровольчеству, проводит лекционные, практические, тренинговые занятия для учителей и руководителей школ как республики, так и других регионов страны. Сегодня Ирина Васильевна является президентом Ассоциации общественно-активных школ Республики Хакасия, руководителем Ресурсного центра развития общественно-активных школ РХ, депутатом Городского Совета депутатов г. Черногорска, членом – корреспондентом Российской Академии общественных наук.

shkola-nomer4@yandex.ru


Irina V. Buroyakova


Since 2000, she has served as the highest director of the municipal public institution, “General Educational School, Number 4,” in Chernogorsk. Ms. Buroyakova carries out many public responsibilities; is included in a group of expert advisers, takes an active role in non-governmental organizations; is the author of educational courses on social development, organization of extra-budgetary activities in the educational sphere, social partnership, and volunteerism; and leads training activities for teachers and school leaders in the Khakassia republic as well other regions. Today she is the President of the Association of Community Schools in the Republic of Khakassia, the leader of the Resource Center for the Development of Community Schools of the Republic of Khakassia, a deputy in the City Council of Deputies in Chernogorsk, and a member-correspondent of the Russian Academy of Social Sciences.




Поделитесь с Вашими друзьями:


База данных защищена авторским правом ©grazit.ru 2019
обратиться к администрации

войти | регистрация
    Главная страница


загрузить материал